Microsoft 365 tips & tricks

Bij veel bedrijven is Microsoft 365 niet meer weg te denken. De vraag naar efficiënt werken binnen Microsoft 365 (voorheen Office 365) blijft enorm groot.

Wil jij meer halen uit alle Microsoft applicaties? Lees dan onze tips & tricks door voor de volgende Microsoft 365 producten:

  • Teams
  • Outlook
  • Excel
  • Word

Teams gesprekken opnemen & notuleren

Wat is er nu vervelender dan een Teams meeting gehad te hebben, maar je weet niet meer welke actiepunten jij moet oppakken.

Voorkom voortaan dat je een Teams meeting achter de rug hebt, maar je geen notities en actiepunten hebt. Vraag bij de start van de vergadering om een opname te starten, waardoor je heel eenvoudig de meeting kan terugkijken.

Wil je het jezelf nog makkelijker maken? Maak dan gebruik van de transcripts of van de geautomatiseerdere notulen en samenvattingen dankzij een AI-gebaseerde tekstgenerator.

Top #3 Microsoft Teams tips

E-mails automatisch archiveren in Outlook

Ben jij iemand die gek is op structuur of dat juist een beetje mist? Dan is het aan te raden om e-mails automatisch te laten archiveren.

Dankzij de functie in Outlook kan je e-mails makkelijk archiveren, zonder dat je daar zelf veel moeite in hoeft te steken.

Ga via Start, Verplaatsen, Regels en kies daar voor het aanmaken van een regel. Hier kies je vervolgens op basis van afzender of specifieke woorden naar welke map e-mails verplaatst moeten worden.

Top #3 Microsoft Outlook tips

Automatisch getallen aanvullen in Excel

Ben je op zoek naar een snelle en moeiteloze manier om een serie getallen in te voeren, of wil je een lijst van datums maken?

Excel heeft een handige functie hiervoor. Plaats simpelweg een aantal opeenvolgende getallen onder elkaar of typ getallen met dezelfde tussenruimte (bijvoorbeeld: 2, 4, 6, enzovoort). Selecteer vervolgens deze cellen en beweeg met je muis naar rechtsonder. Zodra je daar bent, klik op het '+' symbool dat verschijnt en sleep vervolgens naar beneden.

Op deze manier zal Excel automatisch de reeks gegevens voor je invullen. Het is snel, efficiënt en bespaart je kostbare tijd bij het invoeren van gegevens in je werkblad.

Top #3 Microsoft Excel tips

Standaard lettertype aanpassen in Word

Ben je niet tevreden met het standaard lettertype dat Word heeft ingesteld? Geen probleem, je kunt dit gemakkelijk aanpassen in de desktop-applicatie.

Geef eerst de tekst het lettertype dat je als standaard wilt gebruiken. Selecteer vervolgens de tekst, klik met de rechtermuisknop en kies voor "Lettertype". Er verschijnt nu een venster met alle eigenschappen van de tekst. Om het lettertype als standaard in te stellen, klik je op de knop "Als standaard instellen".

Vervolgens vink je het vakje aan bij "Alle documenten gebaseerd op de sjabloon Normal". Vanaf nu zullen alle nieuwe documenten die je opent standaard het door jou gekozen lettertype gebruiken. Met deze eenvoudige aanpassing kun je jouw Word-documenten helemaal naar wens opmaken. 

Top #3 Microsoft Word tips

Gratis adviesgesprek

  • Hoe implementeer je een moderne werkplek binnen jouw bedrijf?
  • Hoe kan Bitcom mijn bedrijf ondersteunen?
  • Wat zijn mijn maandelijkse werkplek kosten?

Wat onze klanten zeggen

De afgelopen jaren hebben we super mooie projecten mogen opleveren voor klanten vanuit Bitcom. Ben jij benieuwd wat we precies doen? Lees dan de reacties van onze klanten!