Systeembeheer

Veel bedrijven zijn ooit klein begonnen met een tweetal computers, maar hebben in de loop der jaren een steeds uitgebreidere infrastructuur gekregen. De afhankelijkheid van de IT-omgeving is daarom vaak gegroeid en het risico op storingen ook. Erg belangrijk dus om je systeembeheer op orde te hebben!

  • Efficiënt systeembeheer
  • Voorkom storingen en defecten
  • Krijg grip op beheerkosten
  • Onderhoudscontract naar behoefte
home_internet_company2

Wat is systeembeheer?

Zoals de naam al verklapt, is dit het beheren van je systemen. Denk hierbij aan de computers, het bedrijfsnetwerk, eventuele servers en alles wat daarmee te maken heeft. Systeembeheer is niet alleen het verhelpen van storingen, maar ook het proactief beheren en bijhouden van je IT-omgeving.

Wat doet een systeembeheerder?

De systeembeheerders bij Bitcom houden zich dagelijks bezig met het ontzorgen van onze klanten. Of het nu gaat om het inrichten van een laptop voor je nieuwe medewerker, het oplossen van een storing of het inrichten van een nieuwe server, wij staan voor je klaar.

Op locatie, maar ook remote zijn onze systeembeheerders gericht op goede service en kwaliteit. Zo denken we met je mee en zetten we een stap extra om jouw bedrijf zo succesvol mogelijk te maken.

Het is erg belangrijk dat jouw systeem betrouwbaar is en blijft, daarom voeren we ook proactief beheer uit. We monitoren jouw systemen en wanneer we zien dat er een probleem kan ontstaan, zorgen we ervoor dat dit voorkomen wordt nog voor het een probleem is.

Voordelen van uitbesteden

Het wordt tegenwoordig vaak makkelijk gemaakt om zelf een clouddienst af te nemen en deze zakelijk te gaan gebruiken. Bitcom kan toch meerwaarde geven door met je mee te denken met de inrichting en onderhoud van je infrastructuur, in de cloud en op locatie. Vaak worden kritieke punten als beveiliging en onderhoud vergeten met storingen en gehackte omgevingen als gevolg.

Wij zorgen dat onze klanten geadviseerd worden over de mogelijkheden, richten dit wanneer gewenst in en zorgen ervoor dat problemen snel worden verholpen zonder dat je er zelf tijd aan kwijt bent. Zo kun je zorgeloos in de cloud werken, wetende dat Bitcom bereikbaar is voor hulp.

Dit zorgt ervoor dat jouw ICT-omgeving 24/7 kan blijven draaien en jij zorgeloos je werk kunt blijven doen, wij doen de rest. Hierdoor hoef je jouw kostbare tijd niet meer te besteden aan:

  • Het bijhouden van jouw infrastructuur
  • Het beveiligen van gegevens
  • Het oplossen van IT-problemen
  • Het aanmaken en inrichten van accounts
  • En nog veel meer...

Onderhoudscontract

Een onderhoudscontract van Bitcom zorgt ervoor dat jouw omgeving gemonitord en bijgewerkt wordt, je beveiliging op orde is en blijft, je back-ups gecheckt worden en nog veel meer. Ook wordt een onderhoudscontract van Bitcom op maat gemaakt om aan de wensen van jouw organisatie te voldoen en te voorkomen dat je betaalt voor diensten die niet van toepassing zijn.

Proactief beheer is ook onderdeel van ons onderhoudscontract. Op die manier herkennen we trends en terugkerende problemen om deze effectief te kunnen verhelpen. Door onze centrale monitoring en aanpak is het ook mogelijk om een oplossing voor een probleem uit te rollen bij alle klanten. Hierdoor merk je niets, maar worden problemen vooraf voorkomen en geniet je daarmee van onze gedeelde kennis.

In veel gevallen wordt support inbegrepen in een onderhoudscontract, zodat je bij storingen altijd zorgeloos contact kunt opnemen met onze ervaren servicedesk.

Servicedesk

Natuurlijk kan het toch altijd gebeuren dat je een storing krijgt, gelukkig hebben we daarvoor een support-afdeling met hele korte wachttijden die je zo snel mogelijk weer op gang helpt. Zelfs buiten kantooruren gaan we een stap verder en zijn we beschikbaar voor je urgente problemen.

Op deze support-afdeling zitten mensen die dagelijks te maken krijgen met onze diverse klanten. Mede hierdoor ligt het kennisniveau hoog en worden de meeste problemen direct voor je verholpen.

Heb je toch een lastiger probleem wat niet direct opgelost kan worden? Dan is je probleem dankzij de korte lijnen tussen support en systeembeheer toch snel in behandeling. Hierdoor kun je snel je probleem vergeten en erop vertrouwen dat wij verder gaan met het verhelpen ervan.

Gratis adviesgesprek

  • Heb ik systeembeheer nodig?
  • Wat zijn de voordelen?
  • Wat zijn de kosten?

Interesse?

Interesse gekregen voor onze klantgerichte aanpak? Neem gerust contact met ons op, de koffie staat klaar! Klik hier om een afspraak te maken of ons te bellen. 

Wat onze klanten zeggen

De afgelopen jaren hebben we super mooie projecten mogen opleveren voor klanten vanuit Bitcom. Ben jij benieuwd wat we precies doen? Lees dan de reacties van onze klanten!