Zo houd je ransomware buiten jouw bedrijf (8 tips)
oktober 20, 2022Wereld Back-up Dag
maart 31, 2023Je kent het wel, je belt een bedrijf, hangt minutenlang in de wacht om vervolgens te horen dat de verbinding wordt verbroken. Of je bent onderweg, wilt even een klant bellen, maar je wil niet dat de klant jouw privé nummer te zien krijgt. Wij hebben hier tegenwoordig een mooi oplossing voor die ervoor zorgt dat je beter en simpeler bereikbaar bent. 3CX is zo’n oplossing. Dankzij het simpele gebruik maar met uitgebreide mogelijkheden is het geschikt voor allerlei organisaties, van ZZP’ers tot grote bedrijven met verschillende afdelingen en/of vestigingen.
Wat is 3CX?
In de basis is 3CX een telefooncentrale, maar met veel meer mogelijkheden en extra’s. Door al deze extra’s wordt het steeds meer gezien als volledig communicatieplatform zoals bijvoorbeeld Microsoft Teams. Niet alleen de (VoIP-)telefonie wordt simpeler, ook opties zoals online vergaderen, chatten, Whatsappen en nog veel meer is mogelijk via 3CX. Hieronder leggen we iets meer uit over hoe 3CX jouw bedrijf nog beter kan maken.
Complete oplossing voor bedrijven
Doordat steeds meer applicaties vanuit de cloud gebruikt worden, wordt flexwerken steeds makkelijker voor bedrijven. Met 3CX is het mogelijk om, net zoals op kantoor, te werken op andere plekken. Zo kun je overal bellen en gebeld worden met het zakelijke nummer, maar wanneer je bij een klant bent kun je heel eenvoudig je status aanpassen zodat je collega’s op de hoogte zijn en je geen gesprekken meer ontvangt. Wanneer je collega’s je toch willen bereiken hoeven ze niet om te schakelen naar een andere applicatie, maar kunnen ze gemakkelijk een bericht versturen via 3CX.
Waarom kiezen voor 3CX?
Al onze 3CX centrales draaien op een betrouwbaar cloud-platform. Hiermee zorgen we ervoor dat je altijd bereikbaar bent en in geval van een lokale internetstoring, gewoon door kunt gaan met de app. Wanneer het bedrijf ook buiten kantoortijden bereikbaar wil zijn, kunnen we op vooraf geprogrammeerde tijden een ander bericht laten afspelen of zorgen dat er een optie komt voor een storingsnummer. Als het bedrijf langer dicht gaat zoals tijdens vakanties of feestdagen, dan kunnen we er ook voor zorgen dat je tijdens die periode een aangepast bandje krijgt zodat je klanten altijd op de hoogte zijn.
Inrichting
Heb je meerdere telefoonnummers, afdelingen of heb je een klein bedrijf met veel diensten?
Wij ondersteunen graag met de inrichting van de centrale, van begroetingen en keuzemenu’s tot doorschakelingen en berichtafhandeling. Samen met jou zorgen we ervoor dat bereikbaarheid simpel blijft, maar afhandeling binnen de organisatie ook niet vergeten wordt.
Welke integraties zijn mogelijk?
Een 3CX centrale is dus niet alleen een telefooncentrale, je kunt ook met verschillende platforms integreren. Zo is het mogelijk om je zakelijke WhatsApp-berichten, berichten via een live-chat op je website of Facebook berichten binnen te laten komen op je 3CX apps. Op deze manier hoef je niet meer op verschillende plekken te kijken, maar kun je alles centraal ontvangen en beantwoorden.
WhatsApp en Facebook
Helemaal van deze tijd, je bedrijf bereikbaar via sociale media. Met 3CX kun je meedoen aan deze nieuwe vorm van zakelijke communicatie, door alles op 3CX te ontvangen. Een klant start een gesprek via WhatsApp, deze verschijnt in de 3CX app bij de aangewezen medewerkers en vanaf daar kunnen medewerkers een gesprek oppakken. Wanneer dit alsnog naar een andere afdeling moet, kan een medewerker een gesprek doorsturen en kan de volgende medewerker direct de historie van het gesprek teruglezen.
Live-chat
Tegenwoordig verschijnt steeds vaker de optie om te chatten op websites. Normaliter is hiervoor een los systeem nodig, maar bij 3CX is het mogelijk om ook dit te integreren. Voor de klant blijven het losse opties zodat ze zelf kunnen kiezen hoe ze contact willen opnemen, voor het bedrijf blijft het simpel te behappen omdat alles in één pakket bij elkaar komt. Zo hoef je je personeel niet te trainen voor 3 pakketten, maar kunnen ze één simpele oplossing gebruiken.
Click-to-call
Telefoonnummers overtikken is met 3CX verleden tijd. Dankzij de webclient of Windows-App is het mogelijk om een telefoonnummer aan te klikken en deze direct te bellen. Zo is het nog makkelijker om vanuit je CRM, ticketsysteem of andere webapplicaties te bellen.
Beschikbaarheid op apparaten
Eén van de sterkste punten van 3CX, de beschikbaarheid. Je kunt 3CX gebruiken op je vaste toestel, via een app op je mobiele telefoon, simpelweg op je laptop/PC, maar ook in een webbrowser zonder iets te installeren (de webclient). Dit kan allemaal zonder lastige login-procedures waarbij je een handleiding voor nodig hebt, want bij de app heb je enkel een QR-code nodig die je kunt vinden in de webclient of de welkomst-mail. Na het scannen van deze code is gelijk je hele app ingesteld, binnen een aantal seconden dus.
Vast toestel
Steeds vaker zien we dat mensen gebruik gaan maken van de 3CX app of een installatie op je laptop met daarbij een draadloze headset, maar ook vaste toestellen zijn nog volop in gebruik. Bij 3CX wordt ook je vaste toestel slimmer door intuïtief één knop te gebruiken voor meerdere functies. Zo kun je aan de kleur van de knop zien of je collega in gesprek is, kun je een telefoontje voor je collega oppakken en kun je gesprekken doorverbinden door simpelweg op de knop te drukken.
Flexplekken
Heb je flexplekken met vaste toestellen? Ook daar heeft 3CX aan gedacht door een hotdesk-functie in het leven te roepen. Dit zorgt ervoor dat een medewerker op elk aangewezen toestel kan inloggen met zijn of haar eigen extensie. Wanneer de medewerker wil wisselen van plek, is het een kwestie van uitloggen op het ene toestel en inloggen op de ander.
Vergaderen
Tot zover hebben we het vooral gehad over de mogelijkheden wat betreft telefonie, maar ook online vergaderen behoort tot de mogelijkheden. Op die manier kun je vergelijkbaar met Teams, Zoom en andere oplossingen simpel vergaderen. Waar 3CX het verschil maakt is dat het simpeler werkt, het binnen de licentie van je telefooncentrale valt en je er geen losse applicatie voor hoeft te installeren. Ook je klanten kunnen simpelweg met een klik op de link meedoen in je vergadering, zonder eerst software te installeren en te koppelen.
Webinar
Ook voor een webinar werkt dit zo simpel. Het is via 3CX mogelijk om een webinar te organiseren tot 250 deelnemers, zonder tijdslimiet. Ook een integratie met YouTube is mogelijk, om video’s te streamen als webinar in 3CX, of om de webinar te streamen naar YouTube zodat je bereik nog groter wordt.
Delen
Net als andere oplossingen kun je simpel je scherm delen, schrijven op je scherm of digitaal whiteboard, maar in 3CX is het ook mogelijk om simpel bestanden te delen met je deelnemers zoals bijvoorbeeld een hand-out.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?
Kort samengevat is 3CX een totaaloplossing voor communicatie binnen en buiten het bedrijf. Het is simpel te gebruiken, betrouwbaar en heeft enorm veel mogelijkheden. Samen met de klant kijken we wat er bij de organisatie past en wat de wensen zijn. Aan de hand daarvan richten we de centrale technisch in en zorgen we ervoor dat alles zorgeloos werkt. Benieuwd naar wat Bitcom voor jouw organisatie kan betekenen? Neem gerust contact met ons op voor een gratis oriënterend gesprek.